sobota, 16 czerwca 2012

Sd.Kfz. 7/2

Następnymi pojazdami w mojej kompanii pancernej są samobieżne działka przeciwlotnicze kalibru 37mm.
W 1942 roku zbudowano na podwoziu półgąsienicowego ciągnika artyleryjskiego Sd.Kfz. 7 w wersji opancerzonej samobieżne działo przeciwlotnicze przez umieszczenie na platformie z tyłu pojazdu działa przeciwlotniczego 3,7cm FlaK 36 kalibru 37 mm. Wcześniej działa te były montowane na podwoziach lżejszych ciągników Sd.Kfz. 6 (pojazd Sd.Kfz. 6/2).
Produkcję seryjną pojazdów rozpoczęto w 1942 i trwała ona do 1945 roku. W tym czasie wyprodukowano około 1000 pojazdów tego typu. Pojazd miał lekko opancerzoną kabinę kierowcy oraz płytę pancerną z przodu, przed chłodnicą silnika.
 Działo Sd.Kfz. 7/2 wprowadzone zostało do użycia w 1942 roku do pododdziałów artylerii przeciwlotniczych, gdzie służyły do walki z nisko latającymi samolotami przeciwnika, jak również do niszczenia celów naziemnych. Użytkowano je do zakończenia II wojny światowej.
W mojej rozpisce do Flames of War do tej pory robiły za zapchaj dziurę punktową, ale cały czas mam nadzieję, że w końcu do czegoś się przydadzą, zwłaszcza że w tej edycji lotnictwo podobno jest bardziej popularne. 






3 komentarze:

Fromhold pisze...

Fajne modele,zawsze wysoko ceniłem flak, mam nadzieję, że po sukcesach na turnieju pojawią się na lufach białe paski...;-)
Niecierpliwie czekam na fotki z walk!

Jarek pisze...

Niestety, sprawdzian ich skuteczności został odłożony w czasie. Wyjazd nie wypalił niestety.

Fen pisze...

Bardzo solidne wykonanie. Dodatkowy plus za rys historyczny :)

Pozdrawiam!

Fenris