piątek, 27 maja 2011

VI Grenadier 21 - 22 maja 2011

21 i 22 maja byłem na VI Warszawskim Konwencie Gier Strategicznych Grenadier 2011. Najważniejsza dla mnie w tym wyjeździe było możliwość osobistego poznania osób znanych mi z Forum Strategie – Raleena, Thomasa, AWu (dzięki za dostarczenie na miejsce i zwiedzanie metra ;) ), Pablo i Ciszy (zarazili mnie skutecznie grą Field of Glory), Yori, Q.B., RyTo (emocjonująca rozgrywka w Boots (?) w sobotnie wieczór), Sosnę, Czakiego i Przemosa. Pewnie kilku osób nie wymieniłem ale to z powodu postępującej sklerozy.


Zagrałem w FoG-a i DBA, podpatrywałem też potyczki w OWWII na fenomenalnej makiecie Monte Cassino oraz nie mniej efektownych stołach zaaranżowanych do gry w Ambush Alley Force on Force (chyba tak się to nazywa), a także Ogniem i Mieczem i kilku innych. Udało się też, dzięki uprzejmości Ryto, po latach zasiąść też do gry planszowej.

Częścią tego konwentu były pokazy grup rekonstrukcyjnych. Można było zobaczyć kilka egzemplarzy pojazdów z czasów wojny, m.in. TK-S, Sherman, Stuart, Sexton, Sdkfz 251. Same inscenizacje w wykonaniu rekonstruktorów nie były zbyt porywające, czasem wręcz nudne dla widzów. Brakowało zwłaszcza narracji, trudno było się zorientować o co chodzi. Ale z doświadczenia sprzed wielu lat, gdy sam brałem udział w takich inscenizacjach wiem, że zabawę mają mieć osoby uczestniczące, publika jest złem koniecznym.





Podsumowując –jestem bardzo zadowolony z tego wyjazdu, mam nadzieję że za rok pojawię się znowu na Cytadeli.

Brak komentarzy: